Let op! Geld lenen kost geld
Offerte aanvragen

Om gratis een offerte te ontvangen, klik hier.

Kan ik de incassodatum van mijn lening aanpassen?

De bank incasseert het maandbedrag van uw doorlopend krediet of persoonlijke lening op een vaste dag in de maand. Komt een andere datum u beter uit, dan kunt u het laten aanpassen door uw kredietverstrekker. Op welke datum de kredietverstrekker standaard incasseert, verschilt per bank. Hieronder vindt u de incassodata van verschillende banken. Staat uw bank hier niet bij, neem dan contact op met uw eigen bank voor de mogelijkheden.

DEFAM
DEFAM incasseert het maandbedrag van uw doorlopend krediet of persoonlijke lening standaard op de laatste dag van de maand. Wilt u uw maandbedrag liever op een andere dag laten afschrijven, dan kunt u dit laten wijzigen door de afdeling Klantbeheer. U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen met 030 – 659 66 04.

Interbank
U kunt bij Interbank de incasso van uw doorlopend krediet op de 18e, 25e of de één na laatste werkdag van de maand laten uitvoeren.

Het maandbedrag van uw persoonlijke lening kunt u op iedere dag van de maand laten incasseren. Om de incassodatum te wijzigen vult u het formulier Wijzigen incassodatum in en stuurt dit per post of mail naar Interbank:

Interbank
Afdeling Klantenservice
Antwoordnummer 592
1100 VD Amsterdam
[email protected]

Qander
Qander schrijft de automatische incasso’s af op de 27e van de maand. Valt deze dag op een zaterdag, zondag of feestdag, dan wordt het maandbedrag op de eerstvolgende werkdag van uw rekening afgeschreven.

Wilt u uw incassodatum wijzigen naar een datum naar keuze? Neemt u dan contact op met de afdeling klantenservice via e-mail of telefoonnummer 073 – 646 25 30

Santander
Santander incasseert automatisch op de eerste dag van de maand. Wilt u de incasso liever op een andere dag laten plaatsvinden, dan kunt u kiezen voor de achtste, vijftiende of 22e dag van de maand. U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice via 030 – 638 81 00 of [email protected]

BNP Paribas
Loopt uw lening bij BNP Paribas, dan kunt u de incassodatum zelf wijzigen via uw Mijn BNP Lening account. Heeft u nog geen Mijn BNP Lening, dan kunt u contact opnemen met de BNP Paribas klantenservice via [email protected]jnlening.bnpparibas-pf.nl.